BoYs StYlE

اهلا بيك (بيكى) معانا فى منتديات بويس استايل
شكلك كدة مش متسجل معانا فى المنتدى
لو انت لسة جديد دوس على (التسجيل) واملا البيانات
لو انت معانا اصلا ومن اعضائنا دوس على (دخول)
لو انت زائر يعنى دوس على (اخفاء)
ونورتنا فى كل الاحوال
شكرا ليك (لو عندك اى مشكلة فى المنتدى روح للمدير العام )اللى هو انا
المنتدى منتداك تنورنا فى اى وقت
$$المستحيل هو صنع الشئ ونحن نصنع المستحيل (المقلدون خلفنا تماما)$$

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

BoYs StYlE

اهلا بيك (بيكى) معانا فى منتديات بويس استايل
شكلك كدة مش متسجل معانا فى المنتدى
لو انت لسة جديد دوس على (التسجيل) واملا البيانات
لو انت معانا اصلا ومن اعضائنا دوس على (دخول)
لو انت زائر يعنى دوس على (اخفاء)
ونورتنا فى كل الاحوال
شكرا ليك (لو عندك اى مشكلة فى المنتدى روح للمدير العام )اللى هو انا
المنتدى منتداك تنورنا فى اى وقت
$$المستحيل هو صنع الشئ ونحن نصنع المستحيل (المقلدون خلفنا تماما)$$

BoYs StYlE

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

~FOR ALL WE MAKE~

2 مشترك

الامه العربيه والعالم الاسلامي ونظر العالم العربي اتجاه مصر

m e m o
    m e m o

الامه العربيه والعالم الاسلامي ونظر العالم العربي اتجاه مصر Empty الامه العربيه والعالم الاسلامي ونظر العالم العربي اتجاه مصر

مُساهمة من طرف m e m o الأحد نوفمبر 22, 2009 9:08 pm

هل سنظل كثيرا نقف علي هذا الحال ونقعد نكره ونقتل بعض وهناك اعظم اجزاء العالم الاسلامي والعربي والله حرام الي بيحصل ده ياعني لو اتحاد بين مصر والجزائر مش هيقدر نخرج اسرئيل من فلسطين والله العظيم نقدر ولكن نقول يجب ان تتحد العرب كلها مش الجزاشر ومصر بس عشان نرجع الي المجد الاسلامي القديم
    وحسبي الله ونعم الوكيل في الاستعمار الذي عمل فينا كده بعد اما كنا يد واحده وانو قسم العالم العربي تقسيم يصعوب الوصل والاتصل بي بعض وظهر العنصريه العربيه والتقسيم الطافي بين العرب بين المسحين والمسلمين واكثر مكان ظاهر في كده هي لبنان مقسم السلطه الي في الرئسه المسحين وفي رئيس الوزراء من مسلمين السونه وفي رئيس مجلس النواب من مسلمين الشيعه وفي مصر بين المسلمين والمسحين
    فاين يجي اتحاد العرب وانا الدول العربيه فيها تفكك من الداخل اين؟
    يجب انا يكوت في اتحاد بين الدول العربيه حتي نقدر نعيش في امان ونقدر انا نقف اما الدول الاجنبيه مره اخري ونقول يارب يرجع الاتحاد مره اخري
    هل هذه امه الرسول العظيم محمد ( صلي الله عليه وسلم) والله ياجماعه لو الرسوال او اي حد من الصحابه موجود كانو قالو كلام يااااااااااااااااه ياجماعه والله ممكن يقولو كلام ميتوصفش وكانو شافو ما فعلو فينا الجزائرين هل هذه مصر التي قال الرسوال عليها (اهم خير جنود الارض ) فلماذا يفعلون فينا كنا هل هم ناسو ان الرسول برك فينا
    بس نحن الي فعلنا في نفسنا كده لو احنا كنا حفظنا علي نفسينا ولم نبقا مثل الان العالم العربي كاملا تكرهنا ده في واحد بيقولي في بعض ان كيمت يامصر في بعض الدول العربيه بقيت شتيمه هل هذه حقيقه لو كانت حقيقه فلماذا اصحنا كده ليماذا؟
    يالله ماذا بقينا نحن في العالم العربي هل نحن فعلا زي مبيقولو العرب اننا بقينا ملناش اي قيمه يالله
    انا عايز حد يجاوب عليا لماذ؟
    هل ناسو اننا ساعدناهم لكي يتتحررو من الاستعمار هل نسو ان مصر هي اساس استقلالهم دي مصر بلد الامن ولامان (ادخلو مصر انشاء الله امنين )يارب
    ان شاء الله مصر سترجع مره اخري انها بس فتره من الزمن مثل اي دوله تتخلف عن التقدم ثم ترجع مره اخري احسن واحسن بس قولو يارب
    يـــــــــــــــــــــــــــــارب يــــــــــــــــــــــــــــارب
    amira
    amira

الامه العربيه والعالم الاسلامي ونظر العالم العربي اتجاه مصر Empty رد: الامه العربيه والعالم الاسلامي ونظر العالم العربي اتجاه مصر

مُساهمة من طرف amira الإثنين نوفمبر 23, 2009 3:55 am

ميرسى اووى يا ميمو على موضوعك دة
    هيا دى لالاسف نظرة العالم كلة لينا مش بس العرب No No
    احنا اتنزلناعن حقنا كتير الكرامة بقت معدومة بالنسبالنا
    انا مش عارفة هنفضل كدا لحد امتى؟ Question Question
    لازم يكون لينا وقفة بجد مش نقعد نتكلم وخلاص كلامنامش هيجيب نتيجة
    لازم العالم كلة يعرف ان كرامتنا متصانة واننا احسن من اى بلد فى العالم silent silent

الوقت/التاريخ الآن هو السبت مايو 11, 2024 1:33 am